Sidvyer, senaste månaden

torsdag 29 september 2011

En dag i stallet!

Är tillbaka efter 4 timmar i stallet. Micke har suttit och solat och jag har ridit och pysslat om Ninjo.

Det har varit riktigt härligt!

Marina som också har sin häst i stallet följde med mig ut när jag skulle rida på åkrarna bakom stallet. Härligt, men det blev bara en liten tur. Red tillbaka för att rida lite i paddocken - Ninjo har börjat vägra gå in där, undrar varför? För att det är jobbigt kanske, för läskigt verkar det inte vara. Jaja, det är bara att vara bestämd. Han går ganska snabbt in när han inser att han inte bestämmer. Det gick bra idag och Marina hjälpte mig en hel del, framförallt att få honom att gå i form - han är stel och han går väldigt gärna med huvudet som en kamel - not nice. Idag efter Marina hjälpt mig så gick han skitfint och till slut behövde jag knappt påminna honom om det. Härligt. Marina ska hjälpa mig lite nu framöver innan jag byter stall. Jag är ju lite ringrostig om vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar