Sidvyer, senaste månaden

söndag 2 oktober 2011

Igår kom en tjej som vill bli medryttare på Ninjo och provred. Det var superfint väder och allting gick bra. Men tyvärr klickade inte hon och Ninjo. När hon ville att han skulle trava så passgångade han i stället, vet inte om hon satt fel eller om han bara testade henne för när jag sen satt upp direkt efteråt så travade han på hur fint som helst. Så det blir inget med henne. Louise får nog ta fler dagar i stället, det känns bäst så för jag vill inte dra in för mycket folk heller.

Idag tänkte jag longera Ninjo men icke, han är ganska svår med den biten och det kommer jag ihåg från när vi longerade honom. Han vill liksom inte gå runt, han går till dig. Lite svårt att longera då. Jag och Micke tog ut honom på en liten promenad istället, han fick äta lite gräs och bara njuta idag. Det har blivit ridning nu alla dagar så han kan behöva en paus. Imorgon ska det ridas igen samt prova ny sadel, då hans nuvarande INTE ligger bra på honom.

Jag är för övrigt riktigt trött nu och kommer därför avsluta inlägget här. Och jag bjuder inte ens på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar