Sidvyer, senaste månaden

måndag 23 januari 2012

Jag har världens finaste labbar!

Det finns en sak som jag är så oerhört stolt över, och det är mina Labradorer. Jag vet inget som gör mig så varm i hjärtat som att tänka på mina hundar. Jag är alldeles säker på att folk är trötta på mig och mitt Labrador-snack. Jag älskar när jag får berätta om mina tokiga hundar, om alla deras upptåg och allt underbart som vi gör tillsammans. Jag älskar att få skämma bort dom med fina täcken, härliga bäddar, goda ben och allt annat trevligt. Jag älskar att gå långa rundor och leka och lära. Jag föredrar att gå med dom en och en för då får både jag och vovven ut det bästa av promenaden, annars är det bara ett evigt tävlande om vem som hittar roliga pinnar först, vem som kommer fram till den fläcken som luktar spännande, vem som ska få äran att bära pinnan, ja ni förstår...

Nu när vi har flyttat till Bunkeflostrand så känner jag ännu mer hur kul det är med hund, det är så många möjligheter som öppnat upp sig för mig och hundarna. Vi kan gå mycket längre och härligare promenader, det är fullt av spännande mark för hundarna. Det är dofter av en massa olika saker och här är så underbar natur! Vi har nära till havet vilket är perfekt i vår/sommar när hundarna är varma. Dom älskar att bada, framförallt Nezta, hon kan inte ens gå förbi en vattenpöl utan att springa i den 20 gånger om - inte så kul alltid, kan jag tycka eftersom hon gärna lägger sig rak lång i vattenpölen också.

Nezta är den busiga, hon är full av liv och energi. Hon har så mycket personlighet och så mycket skit för sig. Hon pratar mycket, hon har så konstiga ljud för sig och sedan har hon sin lilla "suttare" (som vi kallar den) en bit får-ull som hon älskar mer än något annat, anledningen att vi kallar den för suttaren är för att hon ligger och suttar på den, som en liten tutte, haha =) Hon kan ligga så i timmar och bara sutta på den.

Lexton är den lugna, snälla och försiktiga, trots att gärna skuttar som en kalv i många lägen när han blir glad. Han är den som visar sin glädje allra mest och han är också den som är lugnast och som klarar av att bara sitta och titta eller ligga och ta det lugnt. När vi har med Lexton hem till folk så berömmer dom ofta honom för att han är så snäll och lugn, men han har sina stunder. Han kan bli riktigt vild när vi är ute. Han drar gärna i kopplet men det börjar bli bättre.

Lexton och Enzo, (chihuahuan) är dom som är snällast hemma men jobbigast ute och Nezta är jobbigast och mest krävande hemma men underbar utomhus. Knäppa hundar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar